Search

Hvad gør du hvis du bliver skadet?


Er du skadet? Læs mere på bloggen

De fleste af os er født med små skævheder i kroppen og har måske tilegnet os diverse skavanker med årene. Derfor kan du som løber på et tidspunkt blive udfordret med en løberelateret skade - også selvom du passer på. Hvad løsningen på netop dit problem er, kan en læge, uddannet fysioterapeut eller osteopat bedst vurdere.

Lær at lytte til kroppen 

Når du har fået styr på eventuelle skævheder i kroppen, er det bedste middel mod skader at træne fornuftigt. Det vil sige, at du skal løbe i afvekslende træningstempi, der matcher din nuværende form. Alle programmer i Hechmann Running tager udgangspunkt i, at du enten tester dig selv  eller får foretaget en professionel løbetest, så du sikrer, at du ikke træner for hårdt. 

Det er tilmed vigtigt, at du løbende sørger for at restituere din krop med hviledage og rolige træningsture. Du bør samtidig undgå at øge din træningsmængde eller intensitet markant over kort tid. 

Det er også vigtigt, at du lytter til din krops signaler og ikke er bange for at holde nogle dages løbepause. Hvis du ikke er fan af at ligge på sofaen, kan du i stedet ty til alternativ træning. Det kan for eksempel være svømning, cykling, aquajog, crosstrainer eller noget helt femte - det er bare vigtigt, at den alternative træning ikke belaster det område, hvor du oplever ømhed eller smerte.

Skift til et begynderprogram og træn roligt op 

I Hechmann Running anbefaler vi ofte brug af crosstrainer eller aquajog, da du dermed under et skadesforløb kan træne efter dit træningsprogram - bare enten uden stødpåvirkning og evt. i vand. I en genoptræningsperiode skal du være særlig påpasselig med intervaltræning og lange ture. Start i stedet med korte og rolige joggeture, når du føler dig klar til at løbe igen.

Hvis du har været igennem et længere skadesforløb, anbefaler vi, at du skifter til vores opstarts-grundtræningsprogram, når du skal træne op igen. Ønsker du i en periode at træne efter dette program, fordi du har været skadet eller oplever, at belastningen er for hård på dit nuværende program, kan du skifte til vores opstartsprogrammet kvit og frit. Dette gør du på medlemssiden i "Tilkøb" - vælg skift program. Derefter sender du en mail til claus@hechmannsport.dk, hvor du beder ham føre dig over på opstartsprogrammet. Er du i tvivl er du altid meget velkommen til at rådføre dig med os. Du kan enten skrive til vores mail info@hechmannsport.dk eller ringe til vores hotline på telefon 25 33 71 76!

Rigtig god træning - Og husk nu at lytte til kroppens signaler!


314 views

Testcenter

Hechmann Sport

Bredegade 14,

4200 Slagelse

 

Kontakt

Email: info@hechmannsport.dk

Tel: 25 33 71 76

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon
send-pakke-dao.png

Åbningstider (Kaiser Sport):

 

Man - Fre: 10.00 - 18.00 

Lørdag: 10.00 - 14.00 ​

Søndag: Lukket

Om os

Om Hechmann Sport

Vores træningsprogrammer

Vores vision

1_Dw4-tOJ_9myFUywLd3qzjA.png

Kontakt

© Hechmann Sport 2020