L√łb i sommervarmenūüí•



Sommerferien st√•r for d√łren og mange af jer skal m√•ske¬†holde fri og ferie med udsigt til varme, sol, strand, god mad og drikke, is, afslapning¬†og hvad der nu ellers ligger h√łjt p√• √łnskelisten for en god ferie! ¬† Nogle v√¶lger ogs√• at holde sommerferie fra tr√¶ningen, andre kan g√• helt i panik, fordi det m√•ske ikke er muligt at tr√¶ne, som man gerne vil. Men fortvivl ikke ‚Äď vi har fors√łgt at skrive en guide til, hvordan du kommer godt igennem en uge eller to v√¶k fra den daglige trummerum.¬†

Ferie i varmen¬† Temperaturene har svinget lidt op og ned i √•r, men mange har allerede oplevet at l√łb i varmen kan v√¶re udfordrende. Derfor er det ikke kun sydp√•, at varmen kan v√¶re en udfordring, n√•r du skal tr√¶ne. Nogle mennesker er ikke synderligt p√•virket af varme forhold, mens andre n√¶sten ikke kan fungere, n√•r temperaturen er over 25 grader. Det er sv√¶rt at spise og drikke sig ud af denne udfordring, men generelt kan anbefales, at du s√łrger for at f√• godt med ikke-alkoholiske drikke og salt (f.eks. fra saltst√¶nger), n√•r du er i varmen.¬† Holder du ferie under lune himmelstr√łg, og gerne vil holde din tr√¶ning ved lige, kan du undg√• en del problemer ved at st√• tidligt op og f√•r klaret den inden varmen for alvor s√¶tter ind. At komme ud af fjerene og l√łbe eller cykle afsted i solopgangen, mens familien sover kan v√¶re sv√¶rt, men du kan som en ekstra familieservice smutte forbi bageren efter morgenbr√łd p√• vejen hjem ;) Fordelen er at tr√¶ningen er overst√•et inden resten af familien f√•r √łjne, du har hele dagen til andre sjove aktiviteter og kan med god samvittighed nappe en morfar i solen midt p√• dagen. Ferie i bakker¬†og bjerge Tr√¶ner du i et terr√¶n med gode h√łjdemeter, kan det v√¶re rigtig sv√¶rt at l√łbe eller cykle et tr√¶ningsprogram baseret p√• tempo. Er du oppe mod s√•danne udfordringer, vil det v√¶re naturligt at tr√¶ne efter pulszoner (eller watt hvis du bruger din Stryd) i stedet for pace. Det kan godt v√¶re tempoet er v√¶ldig langsomt, men husk at pulsen stiger meget, n√•r du skal fors√łge at holde en given hastighed op ad bakke.

Tr√¶ner du samtidig i varme, skal du l√¶gge nogle pulsslag ekstra til dine zoner, da h√łj temperatur og luftfugtighed f√•r pulsen til at stige helt automatisk for at holde kroppens kernetemperatur nede.¬† Hold ferie og nyd din l√łbetur!

Mange har behov for at holde ferie fra hverdagen, og derfor er det faktisk ikke¬†helt tosset ogs√• at holde lidt ferie fra¬†tr√¶ningsprogrammet. Du skal ikke g√• i panik, hvis du misser en enkelt intervaltr√¶ning eller en tempotur ‚Äď det kan¬†m√•ske endda v√¶re godt for dig og din krop at tage nogle rolige tr√¶ningsture, hvor du nyder omgivelserne og g√łr turen i l√łbesko eller p√• cyklen til en oplevelsesrig sightseeing. Du kan sagtens skele til dit program, men bliv ikke frustreret hvis ikke du kan finde en str√¶kning, hvor det vil v√¶re perfekt at l√łbe tempoturen eller cykle dine intervaller.¬† Rigtig god sommer! Mette

mette@hechmannsport.dk

294 views

Testcenter

Hechmann Sport

Snekkerupvej 3

4200 Slagelse

 

‚Äč

Kontakt

Email: info@hechmannsport.dk

Tel: 25 33 71 76

√Öbningstider

Efter aftale (Book online)

‚Äč

Om os

Om Hechmann Sport

Vores træningsprogrammer

Vores vision

‚Äč

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon
1_Dw4-tOJ_9myFUywLd3qzjA.png
send-pakke-dao.png

Kontakt

© Hechmann Sport 2020